HomeStiriGames › Red Faction Armageddon Review

Red Faction Armageddon Review

17 iunie 2011 | 00:38
Red Faction Armageddon este una dintre surprizele acestei veri, jocul fiind insa ajutat si de calitatea slaba a competitorilor lansati in aceeasi perioada. Produs de acelasi studiou care a realizat excelentul Red Faction Guerilla, noul joc din serie suprinde prin originalitate si prin trecerea de la un tip de gameplay din jocul anterior la ceva diferit, dar la fel de captivant.
Red Faction Armageddon Review
Inainte sa descriem aventurile din Red Faction Armageddon trebuie sa facem un pic de istorie. Primul joc din franciza Red Faction a aparut in 2001 si a fost un FPS excelent, dar a fost atacat pentru ca ar fi semanat prea mult cu Half Life.

Principalul atu al primul Red Faction (pastrat si in jocurile ulterioare) a fost tehnologia Geo Mod sau Geologic Modification. Jucatorilor le era permis, in principiu, sa distruga complet aproape orice parte al unui nivel din joc, atat cat permitea insa povestea si mediul in care se desfasura.

A urmat apoi Red Faction II, un FPS mai putin reusit, dar in continuare destul de interesant, urmat de o pauza de aproape sapte ani. Red Faction Guerilla, al treilea joc lansat in serie, a trecut de la clasicul FPS la third person shooter pentru a demonstra mai bine calitatile noului motor grafic si fizic folosit in joc. A fost schimbata de asemenea si structura gameplay-ului, Guerilla fiind de tip sandbox, jucatorii putand ajunge oriunde pe harta intre misiunile principale.

Volition, studioul producator, a decis sa schimbe din nou macazul in Red Faction Armageddon si a trecut de la sandbox la un joc de actiune liniar, sustinut in intregime de poveste.

Actiunea se petrece la 50 de ani de la evenimentele din Guerilla, personajul principal, Darius Mason, fiind nepotul eroului din jocul precedent. Un atac terorist la centrala de teraformare a planetei distruge aproape in totalitate atmosfera de pe Marte si oamenii sunt fortati sa se retraga in subteran. Doar cativa ani mai tarziu, teroristii ataca din nou si de aceasta data elibereaza din subteran un val de de creaturi extraterestre. Mai mult nu se pot dezvalui pentru a nu strica placerea de a juca, dar va pot spune ca desi nu ma asteptam la o calitate deosebita a naratiunii, povestea este suficient de interesanta pentru a va tine lipiti de monitor sau te televizor (pentru cei care au console).

Gameplay-ul este cat se poate de clasic. Mason incearca sa supravietuiasca folosit arme clasice, dar si echipamente de minierit. Acestea pot fi imbunatatite cu ajutorul resturilor pe care jucatorii trebuie sa le culeaga constant in urma bataliilor. Este interesant faptul ca upgrade-urile obtinute in single player raman si in multiplayer, fiind valabil si viceversa. Acest lucru este necesar pentru ca povestea este prea scurta pentru a trece prin cel putin jumatate dintre upgrade-uri.

Partea interesanta nu provine insa de la Geo Mod, asa cum eram obisnuiti pana acum. Mason are acum un instrument care il ajuta sa reconstruiasca tot ce a fost distrus. Daca in timpul unei lupte cu extraterestrii sau cu soldatii este distrus un pod important care este necesar pentru a progresa in poveste de exemplu, Mason il poate reconstrui foarte simplu, mai multe puzzle-uri bazandu-se pe aceasta mecanica de joc.

Red Faction Armageddon are si un multiplayer, dar nu modul obisnuit. Jucatorii nu se vor infrunta cu alti jucatori, ci vor colabora intr-un mod numit Extermination, dar numai cate patru in acelasi timp. Acestia trebuie sa reziste mai multor valuri de inamici, in diverse niveluri.

Un alt mod cooperativ, tot cu patru jucatori, angajeaza jucatorii intr-o lupta pentru recucerirea anumitor puncte de interes, controlate fie de factiuni de teroristi, fie de extraterestrii.

Din punct de vedere grafic, Red Faction Armageddon arata mai bine decat predecesorul sau Guerilla, dar in anumite situatii va cere un sistem mai puternic, mai ales atunci cand sunt multi inamici pe ecran sau cand nivelul este constituit din spatii deschise.

Singura problema observata la acest capitol este ca personajul este un pic prea mare, camera fiind situata prea aproape. Au aparut deja cateva modificari care repara aceasta problema, dar in principiu, posesorii de monitoare si televizoare 16*9 sau 16*10 nu vor simti aceasta limitare prea tare.

Red Faction Armageddon este un joc foarte bine pus la punct, cu o poveste care se dovedeste a fi mult mai interesanta decat la prima vedere si cu cateva moduri cooperative care vor face probabil deliciul prietenilor. Volition a reusit sa transforme franciza Red Faction intr-una de succes, dar va fi interesant de urmarit in ce directie vor alege sa mearga in continuare. Cine stie, poate urmatorul va fi o strategie sau poate chiar un FPS.

Citeste mai multe despre: , , ,
Paul Davidescu

Ce parere au cititorii