HomeStiriHardware › Update: Vinerea neagra face bine retailului romanesc

Update: Vinerea neagra face bine retailului romanesc

25 noiembrie 2011 | 11:31
Pana la ora 13 povestea Black Firday in retailul romanesc a evoluat surprinzator de bine, chiar daca pe alocuri povestea a devenit una pur autohtona.
Update: Vinerea neagra face bine retailului romanesc
In cazul eMAG totalul vizitatorilor pana la ora 13 era de 700.000 de unici iar stocurile erau deja epuizate, oficialii companiei anuntand ca fac eforturi de a suplimenta numarul de produse alocate promotiei fara insa a garanta ca vor reusi. Timp de 48 de minute site-ul a intampinat probleme evidente de functionare dat fiind afluxul mare de vizitatori (la un moment dat pe site fiind inregistrati si 100.000 de vizitatori simultan). Ca si nivel de de comparatie, intr-o zi buna pe site se regasesc aproximativ 8.000 de vizitatori unici simultan iar in perioada de varf (decembrie 2010) au fost 10.000.

De partea cealalta, Flanco anunta 18.300 de vizitatori, peste 4.800 de produse vandute (aproximativ 40 de produse vandute pe minut) iar valoarea medie a tranzactiei fiind de aproximativ 600 Lei. Compania a inregistrat un aflux de cumparatori in magazine de neegalat care se mentine in continuare (foto).



Modelul imprumutat de peste ocean si de retailistii nostri de a vinde produse la un discount atractiv in ziua denumita sugestiv Black Friday, declansand astfel febra cumparaturilor de sarbatori, pare sa fi prins si la buzunarele romanilor pasionati de tehnologie.

Daca eMAG a inceput sa se laude inca de aseara cu impactul puternic pe care il are modelul de marketing american asupra vanzarilor sale, probabil impulsionati fiind de succesul inregistrat anul trecut in cadrul aceluiasi eveniment, concurenta face un PR mai putin agresiv dar prelungeste evenimentul pana duminica seara in anumite cazuri.

Pana la ora 10, eMAG spune ca promotiile speciale conepute pentru Black Friday au adus 400.000 de utilizatori unici pe site-ul retailistului (aproximativ 2% din populatia Romaniei), care au realizat peste 28.000 de comenzi din promotiile speciale inventate cu aceasta ocazie. Retailistul declara ca valoarea aproximativa a comenzilor pana la ora 10 era de patru milioane de euro.

Spre comparatie, Flanco, anunta ca la ei Black Friday se intinde pana duminica seara iar ofertele speciale pentru acest eveniment beneficiaza de un discount cuprins intre 30 si 60%. De exemplu, un PS3 costa in jur de 800 Lei, pret care in mod normal este situat intre 1.300 Lei si 1.500 Lei. Nici electrocasnicele nu au scapat promotiei, in cadrul promotiei de azi am remarcat un frigider a carui pret a scazut de la 899 Lei la 499 Lei. In fine, cea mai impresionanta oferta descoperita de noi la Flanco o reprezinta o plasma 3D de 50 inch (127 cm) Full HD Panasonic a carui pret a scazut cu ocazia Balck Friday de la 5399 la 2699 , adica un discount de 50%.

Daca cele doua companii mentionate mai sus si-au pus sperante mari in ziua reducerilor masive, Altex, liderul retailului romanesc ignora cu desavarsire acest eveniment si, in catalogul lansat ieri, declara lansata campania tranditionala de sarbatori.

Citeste mai multe despre:
Matei Hanea

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Logheaza-te ca sa poti comenta.
Discuta online cu un psiholog oricand!