HomeStiriOnline › Google devine rau sau doar prea mercantil?

Google devine rau sau doar prea mercantil?

25 ianuarie 2012 | 12:24
Google a anuntat ca datele unui utilizator pentru fiecare dintre serviciile oferite de companie se vor corela. Ce ramane in afara acestui pachet sunt browserul Chrome, Google Books si Wallet.
Google devine rau sau doar prea mercantil?
Argumentul celor de la Google este ca utilizatorul va primi cele mai relevante informatii pentru el, cautari personalizate, reclamele cele mai potrivite si tot asa. Spre exemplu, daca te vei uita pe YouTube la cateva clipuri video ale unui artist, e posibil ca pe Gmail sa ti se afiseze un banner care sa te anunte despre un viitor concert si o reclama care sa te indrume pentru a-ti cumpara bilete.

Utilizatorii incep sa se imparta deja in doua categorii. Cei care sunt multumiti de aceasta modificare, fiind incantati ca toata experienta lor pe Internet va deveni mai simpla si mai comoda prin intermediul serviciilor Google si pe care care nu ii deranjeaza ca o companie le poate realiza un profil de internaut si cei, evident, care se opun, revoltati de decizia companiei nu numai de a invata tot despre utilizatorii sai, ci si din usurinta cu care isi anunta noi profituri din publicitate targetata.

Cel mai suparator lucru este ca nu exista optiuni: Google nu ofera alterntiva - folosesti serviciile companiei, intri in sistem. De la 1 martie, orice serviciu vei accesa, vei incepe sa fii, pe scurt, urmarit. Si toate acestea, in interesul tau, sustine Google.

Impingand usor limitele imaginatiei, dar nu neaparat in zona SF-ului, o companie va putea ajunge sa ceara sa i se afiseze bannerul la 100.000 de barbati cu varsta intre 25 si 35 de ani, care urmaresc clipuri video cu Beyonce, joaca tenis de camp, detin o masina si nu sunt casatoriti. Sau orice alta categorie pe care v-o puteti imagina. Si vor putea face acest lucru in conditiile in care jumatate dintre acesti utilizatori vor fi incantati sa afle de unde vor putea sa cumpere bilete la urmatorul turneu de tenis din zona lor direct din contul de Gmail.

Momentan, singura optiune de a nu participa la asa ceva este sa renuntati la serviciile Google. La orice serviciu Google. Iar cei care sustineau sloganul "In Google we trust" vor avea de argumentat ca Google inca mai crede in "Don't be evil".
Citeste mai multe despre:
Matei Hanea

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Logheaza-te ca sa poti comenta.
Discuta online cu un psiholog oricand!