HomeStiriStiinta › A fost implantat primul creier sintetic

A fost implantat primul creier sintetic

29 septembrie 2011 | 11:10
O echipa de cercetatori sub egida Universitatii Matti Mintz din Tel Aviv a reusit sa faca un implant la nivel de creier care nu numai ca primeste semnale, dar le si poate traduce si transpune in comenzi.
A fost implantat primul creier sintetic
Unul dintre sobolanii de laborator a primit un cerebel sintentic care controleaza functiile musculaturii si care functioneaza foarte bine.

Este o dovada evidenta a evolutiei stiintei si a tehnologiei in crearea unor circuite care sa inlocuiasca zonele afectate din creier cu succes. Continuarea proiectului ar putea oferi o sansa nesperata celor care au suferit traume craniene. Refacerea creierului este una dintre marile provocari ale medicinei si desi cerebelul pare a fi cea mai simpla parte de construit, este, de fapt, un pas urias.

Pana acum, studii legate de realizarea unui creier sintetic au fost conduse si in Elvetia, in cadrul proiectului Blue Brain Project. Parti din neocortex au fost simulate si in cadrul proiectului a fost implicat si supercalculatorul Blue Gene de la IBM.

Scopul proiectului echipei elvetiene este de a crea un creier sintetic functional care sa le permita o noua metoda de studiu, fara a mai experimenta pe oameni sau animale. Boli precum Parkinson sau Alzheimer ar putea fi mai bine intelese, ceea ce ar creste sansele de a fi create medicamente mult mai bune.

Cercetatorii spera sa realizeze primul creier complet sintetic pana in 2020.

Nici un comentariu