HomeStiriStiinta › Bataile inimii ar putea fi intr-o zi folosite pentru a inlocui parola

Bataile inimii ar putea fi intr-o zi folosite pentru a inlocui parola

15 februarie 2012 | 11:49
Daca computerele pot fi asigurate doar prin utilizarea unui touchpad pe care il atingem cu varful degetului, de ce nu se pot folosi bataile inimii pe post de parola? De ce sa ne chinuim cu aplicatii de recunoastere a vocii sau a retinei cand utilizatorii ar avea acces prin atingerea pur si simplu a device-urilor?
Bataile inimii ar putea fi intr-o zi folosite pentru a inlocui parola
Chun-Liang Lin de la Universitatea Taichung, Taiwan, impreuna cu colegii sai a creat un sistem de criptare care utilizeaza si recunoaste bataile inimii. Potrivit echipei de cercetatori, inima umana urmeaza un model neregulat care nu se repeta si este unic pentru fiecare om in parte.

Folosind un electrocardiograf (EKG), cercetatorii au extras caracteristicile matematice unice ce stau la baza acestui model generand astfel o cheie secreta, ca parte a unui sistem de criptare. In studiul ce urmeaza sa fie publicat in curand, Lin a spus ca sistemul de criptare se bazeaza pe formulele matematice ale teoriei haosului, in care schimbarile mici in conditiile initiale duc la rezultate diferite. Folosind acelasi sistem, utilizatorii nu au nici o sansa sa primeasca aceeasi cheie de doua ori.

Este interesant de vazut insa care va fi solutia gasita pentru a beneficia de aceasta tehnologie si utilizatorii de pacemakere.

Nici un comentariu