HomeStiriStiinta › CERN: Particula lui Dumnezeu a fost descoperita

CERN: Particula lui Dumnezeu a fost descoperita

3 iulie 2012 | 08:59
Oamenii de stiinta de la CERN au anuntat ca ca in cursul zilei de maine vor sustine o conferinta de presa pe tema particulei Higgs, la care sunt invitati cinci dintre cei mai importanti cercetatori din domeniu.
CERN: Particula lui Dumnezeu a fost descoperita
Media de specialitate a si inceput sa speculeze pe faptul ca in proportie de 99% cercetatorii de la complexul CERN vor anunta ca particula lui Dumnezeu (Higgs), a fost descoperita si identificata. Bosonul Higgs este considerat ca fiind cheia pentru intelegerea universului. Fizicienii spun ca acesta sta la baza particulelor care alcatuiesc masa atomilor, responsabila cu existenta tuturor lucrurilor din Univers, de la planete pana la oameni.

Faptul ca la conferinta de maine sunt invitati Peter Higgs, Tom Kibble si alti doi cercetatori importanti ai teoriei legate de particula lui Dumnezeu, confirma faptul ca aceasta a fost descoperita si ca urmeaza sa fie prezentata in cursul conferintei de maine.

bosonul Higgs

sile
4 iulie 2012, 14:56

Pentru a evita confuziile si conotatiile religioase e bine sa fie spus ca nu Higgs si-a botezat astfel particula ( particula lui Dumnezeu) ci editorul care i-a publicat articolul in revista de specialitate. Higgs a numit-o in articolul sau ,citez: the goddamn particle (particula afurisita in traducere libera),pentru a sublinia dificultatea intelegerii si a punerii ei in evidenta. Editorul a considerat exprimarea" goddamn particle" neacademica,a taiat damn (afurisita) si asa s-a ajuns la "god particle",particula lui Dumnezeu. E bine de stiut!