HomeStiriStiinta › Studiu: Internetul, principala sursa de informare post-cumparare

Studiu: Internetul, principala sursa de informare post-cumparare

2 aprilie 2012 | 12:39
GfK Romania a realizat un studiu denumit "Internetul si decizia de cumparare" prin care a incercat sa identifice unde anume pe internet cauta consumatorul informatii despre produsele pe care le cumpara.
Studiu: Internetul, principala sursa de informare post-cumparare
Concluziile arata ca, pentru majoritatea categoriilor de produse analizate in studiu, cei care s-au informat de pe internet inainte de a cumpara produsul au apelat in principal la site-urile producatorilor sau furnizorilor pentru categoriile financiar (63%), telecom si servicii internet (51%), piese si servicii auto (60%), produse „Do It Yourself” (60%). Site-urile web ale companiilor au reprezentat a doua sursa de informare pentru categorii precum electronice si electrocasnice si produse sau servicii turistice.

Prezenta pe internet nu inseamna doar site-ul de companie. Exista o multitudine de alte surse de informare care trebuie luate in considerare in mixul de comunicare online. Acestea sunt motoarele de cautare, site-urile de evaluare pentru produse, site-urile de promotii, forumurile, bloggurile, retelele sociale, site-urile de comparatii de preturi, listele de discutii prin email etc., iar modul in care consumatorii se informeaza din aceste surse difera semnificativ de la o categorie de produs la alta.

“Diferentierea de competitie printr-o prezenta activa pe canalele online pe care consumatorii cauta informatii despre segmentul lor de piata este esentiala pentru toti jucatorii, prin oferirea de informatii si suport atat inainte cat si dupa cumparare, dar si printr-un website optimizat care sa faciliteze vizitatorului un acces facil la informatie, o navigare usoara si intuitiva”, declara Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Rolul internetului este foarte important nu doar inainte de a cumpara un produs, ci si in etapa de post-cumparare. Cei care obisnuiesc sa caute informatii ca sa-si valideze decizia dupa ce au facut o achizitie apeleaza in mai mare masura la internet decat cei care se informeaza inainte de cumparare. Cei care s-au informat dupa cumpararea produsului fata de cei care au facut-o inainte de achizitie au utilizat cu cel putin 15% mai mult internetul pentru produsele financiare, electronice si electrocasnice, piese si servicii auto, telecomunicatii si servicii internet.

Citeste mai multe despre:
Matei Hanea

Ce parere au cititorii

Nici un comentariu

Logheaza-te ca sa poti comenta.
Discuta online cu un psiholog oricand!